четвъртък, 10 март 2016 г.

Кюфтета със сушени сини сливи и винен сос





Още едно интересно предложение за яхния със сини сливи. След като съм готвила сини сливи в постен вариант и с месо, защо пък да не пробвам и с кайма.  :)

Продукти:
500 г  кайма (в оригиналната рецепта е телешка)
1 глава кромид лук
1 яйце
2 филии бял хляб (без корите)
по желание - 20 г ориз
кимион, бахар, черен пипер или други подправки на вкус
по 1 пълна с. л.  брашно и нишесте за овалване

10—15 сушени сини сливи
200 г вино
60 г краве масло (олио)
1 с. л. доматено пюре
1 връзка корени за супа
щипка канела
щипка захар
сол
(1 глава лук за соса)

Приготвяне
Корените за супа се сваряват в подсолена вода.
Сините сливи  се накисват във вода, след което се изваждат костилките им. Ако се използват такива без костилка само се изплакват.
Каймата се смесва с настъргания лук, накиснатия във вода и изцеден хляб, ориза, подправя се с по 1 щипка кимион, черен пипер, бахар, или избраните подправки, посолява се, ако е необходимо и се оставя да отлежи в хладилника 30 мин.
От сместа се оформят малки питки, в средата на които се поставя по 1 слива (понеже сливите са продълговати  се притискат леко да придобият кръгла форма)  и се приготвят кюфтета. Овалват се в смес от брашното и нишестето.
В част от бульона от корените се разтваря доматеното пюре и с него се заливат кюфтетата, прибавят се претритият зеленчук, маслото (олиото), виното, канелата и захарта. Ако е необходимо се добавя още от бульона.
Друг вариант е преди това в маслото (олиото) да се задуши 1 глава ситно нарязан лук и към него да се добави бульон и другите съставки.
Ястието  вари на тих огън около 30 мин.
Може да се поднесе с гарнитура задушен ориз (булгур), картофено пюре или паста.



Адаптирано от Източник


При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

6 коментара:

  1. Знам, че си голям почитател на сините сливи с ястия, аз също, но тази идея не би ми хрумнала без теб. благодаря, Тилия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, идеята не е моя. И мен ме впечатли, затова приготвих ястието. В една от кулинарните групи споделиха за яхния със сини сливи и кюфтета. И това ще се готви! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Това и на мен не би ми хрумнало никога! Добре, че си ти, че да ни даваш подобни идейки със сини сливи!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, нали сме за това - да си споделяме идеи!
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Аз видях в черешката на тортата някой прави кюфтета, като сложи вътре сини сливи, смлени и ги пече на скара. Стана ми интересно, и ето сега , и ти предлагаш нещо подобно.
    У дома сигурно вече ще ме изгонят, ако им приготвя това, обаче:)))
    Но ще рискувам някой ден:))


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, недей ме подкокоросва! :) Не ги гледам, но ми не пречи като пека кюфтета в 1-2 да сложа сини сливи и да пробвам.
      Не сте свикнали, затова може и да те изгонят. :) По-малкият внук много неща не яде, но покрай приятелката си прояде. Та не губя надежда!

      Изтриване