понеделник, 25 януари 2016 г.

Пилешко с бял ориз




Едно от често готвените ястия у нас и да го нямам  досега в блога! :)
Продукти
пиле или бутчета - около 800 г
2 глави лук
4 с.л. олио
1 ч.ч. ориз
сол
1 ч.л. смес от сухи подправки - мащерка, риган, майоран (или черен пипер)
3 ч.ч. пилешки бульон

Приготвяне
Порцираното месо се сварява в подсолена вода.
Ситно нарязаният лук се задушава в сгорещеното олио. Прибавя се оризът, след няколко минути пилешкия бульон, подправките, порциите пилешко месо и ако е необходимо - сол. След като заври ястието, огънят се намалява на съвсем слаб. Ври, докато оризът напълно поеме бульона.
Другият вариант е сместа да се пресипе в тавичка и да се запече.
Поднася се според сезона - със салата или туршия.
 


При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

18 коментара:

  1. Чудесна порция, Ина :) и много добре гарнирана с краставичките - л юбимо ястие и у дома.
    Поздрави на теб и хубави, па макар и студени дни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепа, през зимата наистина вървят най-добре с кисели краставички или друга туршия. През другите сезони - с прясна салата. Но нали снимам и трупам в папки, събират се различни снимки! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Грабвам си една чинийка, Инче! Перфектна презентация!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Любимо ястие, но да ми го прави мама:) Чудесно е и при теб , Ина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така ще казват след време и твоите деца, Траянче! :)

      Изтриване
  4. Тили,
    у дома е любимо това ястие, от доста време към ориза добавям винаги елда, просо или булгур в малки количества и става още по - вкусно.
    Прекрасно е !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, с булгур и елда също съм правила (на мястото на ориза). Виж, в комбинация не съм и ми даваш хубава идея, за което ти благодаря!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Обичам пиле с ориз, Тили!
    Благодаря ти, че сподели и твоята рецепта!
    Идвам точно на време :) Гладна съм като вълк!
    Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, нямам нищо против да си разменим по една порция ориз и от твоя мързелив "Уелингтън"! :)
      Да ни е сладко!

      Изтриване
  6. Лесно и любимо ястие,Тили. :) Ще си "открадна" идеята на Елена. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, наистина е лесно.
      Идеята на Елена си заслужава, стига човек да обича булгура и елдата, а аз ги харесвам.
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Тили, и у дома е ястие, което се харесва от всички:)Аз обикновено го правя във фурната, като първо запържвам(запичам) в тавичка месото, после лука и т.н....И с варено пиле съм правила, предимство е, че добавям бульона. И задължително при нас е с кисело мляко гарнирано!
    Прегръдка за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, начини различни, важното е да ни е вкусно.Пекла съм като всичко слагам сурово в тавата. Но най-често варя предварително месото, защото винаги ми остава от бульона и го ползвам за направата на други ястия.
      Кисело мляко с ориз не съм пробвала. Ще опитам. Благодаря че сподели!
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  8. Прекрасно ястие и много добре и вкусно приготвено. Поздрави!

    ОтговорИзтриване