неделя, 15 февруари 2015 г.

Kaiserschmarren (Кайзершмаррн )




По-нови снимки!


Най-после да успея да направя снимки! Вината е в мен, защото съм най-нетърпеливата и все си казвам – „следващият път ще снимам”! :)
Нямам представа защо майка ми не е правила този така известен десерт. Определено ще остане в графата „Семейни рецепти” от по-ново време, въпреки че е толкова стар!
Прерових доста рецепти и ми направи впечатление, че пропорциите брашно – мляко са различни. Не зная кой е оригинала, аз използвах този  Източник  .
Продукти за 4 порции
250 мл прясно мляко
3  жълтъка
щипка сол
1 супена лъжица пудра захар
160 г брашно
3  белтъка
30 г стафиди, накиснати в ром (не съм ползвала)
60 г масло, за пържене
1 ванилия или пакетче ванилена  захар

пудра захар за поръсване
конфитюр (компот) от сини сливи

Приготвяне
Тук искам да отбележа че има главно 2 начина на приготвяне – мързелив, при който всички продукти се смесват (без маслото и пудрата захар за поръсване).
И този, който посочвам по-надолу. Правих и по двата. Има разлика в крайния резултат – по втория начин са много пухкави,  въздушни и е за предпочитане.
Белтъците се разбиват на твърд сняг.
Жълтъците се разбиват на крем заедно със солта, захарта и ванилията (или и други съставки, посочени по-долу). Постепенно се прибавя от брашното и прясното мляко. Накрая се добавя белтъчният сняг, като сместа внимателно се обърква в посока отдолу-нагоре. Трябва да се получи лека, пухкава смес.
В тиган се разтопява 1/4 от маслото. Като се сгорещи се изсипва половината от тестото. Получава се нещо като дебела палачинка . /Направиха ми забележка че Kaiserschmarren не са палачинки и затова смених името, но тук няма на какво друго да го оприлича).
Пържи се /пече се/ до златисто от долната страна. Котлонът не трябва да е силен, по-скоро загрят на средна степен.

С дървена шпатула се разрязва на кръст и всяка четвъртинка се обръща. Добавя се втората ¼ от маслото.


Като се запече и обърнатата част, се разкъсва на парчета и се допича.


По същия начин се пече и втората част от тестото, като преди изливането му в тигана леко се разбърква.
Преди сервиране шмарнът се поръсва с ванилия и пудра захар.
Сервира се с конфитюр или компот от сини сливи

Срещала съм варианти да се сервира с ябълково пюре; други компоти; сладолед;сметана; различни видове топинг; шоколад;
Освен това в съставките може да се включи ром; коняк; лимонова или портокалова кора; мюсли;орехи; бадеми;
Изборът е ваш!



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

44 коментара:

  1. Изглеждат наистина императорски:) Прекрасни са!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом ги е харесал императора, би трябвало да са добри! :)
      Благодаря, Траянче!

      Изтриване
  2. Много интересна рецепта,Инче.Човек се учи цял живот,не съм чувала за такива палачинки,ще ми се да ги опитам по вторият начин,които си описала.Мерси за хубавата рецепта,Инче.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, доста блогери са ги правили, просто не си попаднала точно на тях. Ще се радвам да опиташ.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Признавам си ... никога не съм срещала такива палачинки Тили.
    Чета заглавието и търся снимка на палачинка :) Странен начин на печене ... така на хапки.
    Със сигурност е вкусно, в това съм убедена ... иначе нямаше да ни го покажеш.
    Ще ги пробвам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, не съм от сладокусниците, но на тях не устоявам! :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Определено е вкусно! Толкова, че хапваш с успокоението, че са малки парченца и изведнъж... Хоп, изял си цяла чиния. :)
    Тили, прекрасни са твоите, радвам се, че ни ги показваш и че си ги снимала!
    Прегръдки!

    П.П. А ти говориш немски, нали? Помня, че веднъж сподели за австрийските си корени, но спомените са ми малко мътни...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да! И посягаш към втората! :) Но все пак това е въпрос на вкус.
      Гери, правилно си запомнила - майка ми е виенчанка, а баща ми е роден в едно чирпанско село със старо име Царско село, сега Градина. За съжаление по ред причини не говоря немски...
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
    2. Но носиш такъв аристократизъм в душата си, Тили!

      Изтриване
    3. Благодаря, Гери! Но нямаме нищо аристократично в родовете си. Най-обикновени хора!

      Изтриване
    4. Тили, аз за онзи "другия" аристократизъм говоря. Не по потекло, а онзи, който е начин на мислене и възприемане на света. ;)
      Усмивки от мен!

      Изтриване
    5. Благодаря ти! Много си мила! :)

      Изтриване
  5. С този десерт се "запознах"преди десетина години и до днес ми е фаворит,но никога не съм го приготвяла у дома......Май му идва времето:),благодаря Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, щом си го опитала и го харесваш, трябва да го направиш!
      Радвам се, че те подсещам за него!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Аз много бегло съм чувала за този сладкиш, но никога ме съм го опитвала.
    Благодаря ти, Инче за рецептата! Непременно ще го направя.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, лесно се прави и продуктите винаги ги има в хладилника!
      Успешна нова седмица!

      Изтриване
  7. Примамливо вкусни изглеждат!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Ох, Тили, рано рано в понеделник ме изкушаваш. Много добре, направо перфектно са ти се получили. Обичам ги тези палачинки! Аз съм ги правила с грис, понеже такава беше рецептата на опаковката и се казваха грисшмарен. Явно има много рецепти за тях, както и за класическите палачинки. Прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря! Имам и Грисшмарн - http://da-gotvim-s-tillia.blogspot.com/2013/03/100-omas-grieschmarrn.html
      Всяко по своему е вкусно и интересно.
      Поздрави!

      Изтриване
  9. Ох, изглежда запленяващо! Страхотно изглежда и записвам в ту ду листата!
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  10. Чудни са! Вече се облизвам пред монитора.
    Прекрасен ден, Тили!

    ОтговорИзтриване
  11. Много,много любимо удоволствие си приготвила,Инче,харесвам го и пухкав,и по-малко пухкав,всякак!Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Ина, имала съм удоволствието да опитам този сладкиш в неговата родина майка :) и не веднъж съм го приготвяла, но не съм го представяла в блога си, а това е пропуск, защото е невероятно вкусен и заслужава своето място!
    Чудесно си го приготвила, толкова е пухкав!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Значи знаеш за какво става въпрос. С интерес бих видяла и твоята рецепта, предполагам че е най-близка до източника.
      Поздрави!

      Изтриване
  13. Наистина много вкусен десерт, Тили! Много се радвам, че пусна рецептата за него, тъй като и аз като Таня, съм хапвала само на място! Определено ще се възползвам от твоята рецепта! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, мога само да ви завидя с Танчето, че сте вкусили десерта на място!
      Прегръдка!

      Изтриване
  14. Аз съм го срещала като име, но никога не съм опитвала или приготвяла. Ще се доверя на рецептата ти Тили и в скоро време ще си приготвя това сладко изкушение!!
    Поздрави сърдечни мила Тили!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили,радвам се че подсещам за тази рецепта!
      Поздрави!

      Изтриване
  15. Аз пък само съм го гледала по снимки, този сладкиш! И искам да го направя, благодаря за споделената рецепта, Ина! Много добра презентация на това нещо със сложното име :)! Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Сонче! Надявам се да ти е така вкусен, както изглежда!
      Поздрави!

      Изтриване
  16. Тили, много ме заинтригува тази рецепта и непременно ще я изпробвам. Струва ми се много вкусна, а и аз обичам да опитвам нови и непознати неща. Освен това имам чудесно домашно сладко от сини сливи.
    Впечатли ме обаче и друго, Тили! Казваш, че корените ти са от село Градина, а моите са от най-близкия до него град, дели ги само река Марица. Най-плодородната земя на Тракия е там и не случайно селото е получило името си.
    Колко малък е светът, нали?
    Поздрав и усмивка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, остава само да се окажем и роднини! :)
      А десерта е чудесен поднесен с това сладко! Опитай!
      Поздрави!

      Изтриване
  17. Отдавна гледам тази рецепта, но все още не съм я опитала. Сега обаче направо ми се прииска да бодна една виличка. Поздрави, Инче!

    ОтговорИзтриване
  18. Тили, не само твоята, но и моята майка не е приготвяла този десерт, нито пък аз, но сега го записвам! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Някой трябва да сложи началото! :)
      Поздрави, Веси!

      Изтриване
  19. Май майките са проспали всички тази рецепта, и за да не ме споменават и мен по блоговете след време, ще я направя на моите дечурлига. Примамва, Тилия!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ни споменават с добро! :)
      Поздрави, Марта!

      Изтриване
  20. Инче, чудна палачинка. Нещо по-различно. Толкова апетитно си я снимала..ммм...дръпвам си чинийката:)
    Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Аля! Наистина е нещо по-различно.
      Спокойна вечер и на теб!

      Изтриване