неделя, 8 февруари 2015 г.

Постно неостаряващо /Хрушчовско/ тесто





Отдавна имам записана рецептата за тестото, но не бях го правила. Диана  
ме заплени с предложението си за постния вариант . Получи се наистина едно много леко за работа тесто, удобно с това че се приготвя предварително и се използва когато имаме възможност.
 Диана, благодаря за чудесното предложение!

Продукти  - 1 ч. ч. = 200 мл
3,5 ч. ч. брашно – около 450 г
200 мл вода
100 мл олио
7 г суха мая
1 ч. л. сол
2 ч. л. захар

Приготвяне
Използвах предложението на Диана и  базовата рецепта
В съд се поставят  водата, която не е необходимо да бъде предварително затоплена, маята, захарта и солта. С тел се разбъркват, за да се разтвори и смеси всичко. Прибавя се олиото и отново се разбърква 3 – 4 пъти. Постепенно с разбъркване се добавят 3 чаши от брашното.
Тестото се прехвърля върху плота и се омесва, като си използва останалата половин чаша брашно. Поставя се в подходящ съд, завива се със свежо фолио или се покрива с капак и се съхранява в хладилник най-малко 4 часа. Аз го приготвих вечерта.

Тестото не се надига, не увеличава обема си 2 – 3 пъти, както при обикновеното тесто с мая. 

Това не трябва да ви безпокои, във фурната то се надига.
Готовото тесто може да се употреби веднага щом се извади от хладилника. Оформя се по желание, не се оставя отново да втасва  и се пече в предварително загрята умерена фурна 170 - 180 С.









   


При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

35 коментара:

  1. Може би това тесто ще ме накара да се престраша с тази пуста мая... ;)
    Тили, благодаря ти! Чудни са твоите хлебчета. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво те притеснява тази мая, миличка? Няма нищо сложно в работата с нея.
      Спокойна вечер!

      Изтриване
    2. Сигурно, Тили, но явно аз нещо бъркам с нея, защото понякога хич не иска да ми втаса тестото и въобще не стигам до удвояване на обема (какво остава за утрояване). И съответно не се изпича после добре... Ама ще се науча, надявам се. :) Хубава вечер, Тили!

      Изтриване
  2. Тили, отдавна го гледам това тесто.
    Крайно вре е е да го опитам :)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Много вкусни изглеждат! Харесва ми идеята, че не втасват, а се надигат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е също голям плюс на тестото!
      Поздрави,Лучия!

      Изтриване
  4. И на мен ми допадна :) При първа немързелива възможност ще го опитам :)

    ОтговорИзтриване
  5. Не съм го правила това тесто, а явно се превръща в хит и как не ,като така сериозно подстрекаваш, Тили! Питките са вълшебни, вълшебна да е и новата седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катя! Време е да го направиш!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. И аз си записах рецептата и си чака реда откакто я публикува Дианка.
    Виждам, че питките са станали много хубави и при теб.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, доволна съм от резултата! Благодаря!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Тестото е страхотно и аз го знам от една съседка. Чудесни са и твоите хлебчета! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, значи си запозната! Благодаря, Траянче!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  8. И аз скоро го пробвах, Инче. Разкошно е! С това тесто и идеите на Дианка дадох на племенницата ми поле за творческа изява :) Какво съвпадение сме имали с теб, при избор на рецепта :) Поздрави и прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снеже, прекрасно сте се справили! Чантичките са прекрасни! Питката с плитка и аз я правих преди време, но още си стои в папката с чакащи! :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  9. Инче,разкошно е-благодаря за подсещането!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живке, радвам се ако съм полезна с това подсещане!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  10. Не съм го пробвала това тесто, че напоследък се нароиха едни модерни, всякакви и всички пощуряват все едно и също да правят, сякаш са на състезание. Но това, че се оставя да си чака тези часове, а също и че не се оставя да втасва след това и се пече веднага е от голяма полза за случаи, в които ти се иска да поднесеш топъл хляб, а си се прибрал малко преди вечеря. Определено ще го изпробвам, Ина. Питките ти доказват, че тестото наистина се събужда във фурната - страхотни са!
    Благодаря за рецептата, мила!
    Поздрави и усмихната седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, в интерес на истината, като видях колко малко е втасало след толкова време, пък и да не втаса след оформянето, не очаквах този резултат! Но след това повторих с друг хляб и отново останах много доволна!
      Поздрави!

      Изтриване
  11. Чудесни питки си изпекла, Ина от това наистина практично и хубаво тесто. Ще опитам задължително, щом е различно тесто не мога да се сдържа :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Тили, така ме подканят питчиците ти...

    ОтговорИзтриване
  13. И аз съм го заделила за опитване това тесто,Инче,и ето че ти още по-убедително ме насочваш как протича процеса,благодаря за постъпковите снимки,мила!Чудни питки си оформила!Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, непременно го опитай! Благодаря ти за добрите думи!
      Поздрави!

      Изтриване
  14. Тили, твоите питки са неустоими -
    много апетитни, със златиста коричка, разкошни!!!
    Благодаря за доверието и съм много радостна, че си останала доволна.
    Сърдечни поздрави, хубава и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диана, благодаря ти както за милите думи, така и за рецептата! Далеч съм от твоите прекрасни питки!
      Повторих рецептата със смес от бяло, черно и царевично брашна, с добавка на малко ленено. Резултатът е същият!
      Сега следват пирожки!
      Поздрави и успешна седмица и на теб!

      Изтриване
  15. Тили, и аз се влюбих в това тесто! Питките ти са много, много апетитни и от опит знам много вкусни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Натали, щом си ги опитвала, не е нужно да те убеждавам! :)
      Хубава вечер!

      Изтриване
  16. Отговори
    1. Миме, ще чакам да споделиш резултата!
      Поздрави!

      Изтриване
  17. Замесих го, без дори да имам идея, какво искам да правя с него.Постоя няколко часа в хладилника, внука се прибра от училище и каза,че иска пица.И реших да пробвам това тесто - няма толкова вкусна и крехка пица, както стана от това тесто.Винаги съм се чудила как в пицариите тестото е толкова хем тънко, хем крехко и сега разбрах. Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че сте останали доволни! Какво по-хубаво от това!

      Изтриване