вторник, 3 февруари 2015 г.

Картофено пюре с компот от дюли





Това не е рецепта, а начин на оползотворяване на останало картофено пюре /не че не може специално да се приготви картофено пюре!/.
Много го обичаме така поднесено и затова го записвам, за подсещане на домочадието! :) Може и с компот от ябълки или круши, но ние така сме свикнали, а и като че ли силния аромат на дюлите най-подхожда на картофеното пюре.
 
Обяснение не е необходимо, снимките подсказват  идеята.


За всеки случай давам рецептите за направата на картофено пюре и компот от дюли, които нямам записани в блога.

Картофено пюре
Продукти
1 кг картофи
200 мл прясно мляко
50 г краве масло
сол

Приготвяне
Картофите се обелват и сваряват в подсолена вода. Отцеждат се и веднага, докато са горещи  се намачкват,  прибавя се маслото и постепенно от горещото мляко, докато се постигне необходимата гъстота. Разбива се, докато се получи гладко, пухкаво пюре.
Посолява се на вкус.
До поднасянето се държи на топло.

Компот от дюли

Продукти
дюли
800 г захар
1 л вода
по желание  - зрънца карамфил

Приготвяне
Добре узрелите дюли се избърсват /изчистват от мъха/ и измиват.  Изрязва се семенната част, след което се нарязват на резени с дебелина около 1-2 см. Нарязаните дюли се нареждат в буркани и се заливат с горещ сироп от захарта и водата. По желание може да се добавят  по 1 – 2 зрънца карамфил.
Бурканите се затварят и стерилизират за 25 минути.
Продуктите са за 4-7 буркана от
 800 мл.


 * Семенната част  може да се изсуши и след това да се ползва за направата на чай против кашлица, заедно с листа от подбел и стръкове мащерка.






При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

22 коментара:

  1. Тили, шашна ме с необичайната комбинация! Хем и аз си падам малко сложно-забърквател, но такова не бях съчетавала. Но пък не виждам защо да не е вкусно. Може би бих добавила сладка нотка в пюрето, за да се допълни идеята за десерт :) Веднъж правих картофени кремчета с ванилов аромат и бяха много пухкави и успешни.
    Усмивка от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, има вече толкова нестандартни кулинарни комбинации в Интернета и докато не ги опита човек, трудно може да ги приеме! А това предложение е още от времето на майка ми, така да се каже, изпитано във времето! :)
      Компотът е достатъчно сладък и ароматен и се съчетава много добре с пюрето.
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Никога не би ми хрумнало да съчетая картофено пюре с компот от дюли. Обаче подозирам, че ще е много вкусно. Харесвам сладко-солените комбинации. Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, затова и публикувах - хем да подсетя моите хора и да им оставя рецептата (ако може да се каже че е рецепта!), хем да провокирам някой да опита! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  3. И аз никога не съм виждала нещо подобно, нито пък съм опитвала. Обаче така ме омая! И така да обичам както пюрето, така и компота! Тили, ама ако знаеш колко съм ти благодарна за всичките ти прекрасни идеи! :)
    Прегръдки най-сърдечни от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мило момиче, много си млада, още много такива нестандартни предложения ще виждаш и опитваш! :)
      Радвам се, ако ти давам някаква идея!
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Хм, ама че странно, ама така изкушаващо е на снимката, леко киселките дюлки как ли се съчетават...ама че подсрекателка си, Тили...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този път наистина съм подстрекателка! :) Надявам се за нещо добро!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Интересна комбинация на дюли и картофено пюре.Странно, но може би много вкусно.Благодаря за идеята Тили.Аз обикновено правя желе от дюли и много се харесва у дома.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, понякога и странните на пръв поглед предложения са вкусни! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Направо ме разби с тази рецепта, Тили! Ама никак и през ум не ми е минавало да направя подобно нещо. Прекрасен февруари, скъпа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, сега имаш отправено предизвикателство да опиташ! :)
      Хубав ден!

      Изтриване
  7. И за мен е супер изненадваща комбинация,Инче!Пак апетитни снимки олицетворяват тази вкусна порция и компотчета!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси!
      Надявам се, ако опиташ, да е и изненадващо вкусно! :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  8. Интересна комбинация, макар да не си падам по смесването на сладко и солено:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. У нас пък тази комбинация на сладко и солено се възприема много добре, може би и затова това предложение се харесва толкова! :)
      Приятен ден, Траянче!

      Изтриване
  9. Да, да, много интересна комбинация - сладко и солено! Очаквах в пюрето да няма сол, а то какво се оказа. Тъкмо снощи ми остана малко картофено пюре, точно колкото за проба, но за съжаление не съм погледнала навреме. Снимките са както винаги много вълнуващи, Ина! Комплименти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, защо без сол?! Нали често в тестата за десерти се слага по щипка или повече сол!
      Тук в пюрето не добавям смлян черен пипер или индийско орехче, както обикновено се препоръчва за картофеното пюре (дъщерята пък добавя тарос) .
      На следващото пюре опитай.
      Благодаря за оценката!
      Прегръдка!

      Изтриване
  10. Много идейно, Тили! Изненадана съм от комбинацията, но съм убедена, че е вкусно. Аз обичам да експериментирам и това е истинско предизвикателство за мен. Ще опитам!
    Приветствам те за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, наистина е необичайна, но това не значи че не е вкусно! Надявам се да останеш доволна, ако опиташ!
      Поздрави!

      Изтриване
  11. Интересно! Никога не съм опитвала по тпзи начим пюре и сладко. Заслужава си да се опита!

    ОтговорИзтриване