сряда, 23 юли 2014 г.

Гарнитура от пържено фиде и ориз




Бях забравила за тази рецепта. Преди доста години моя приятелка работеше известно време в сирийското посолство, от там  я научи и ме изненада с нея.
Просто и вкусно!

Продукти
1 ч. ч. ориз
¾ ч. ч. фиде
2 с. л. олио (зехтин)
2 с. л. масло
4 ч. ч. бульон по избор (за предпочитане НЕ от кубчета) или вода
сол

Приготвяне
Мазнината се загрява на средна температура. Начупеното фиде се запържва до златисто, като се разбърква непрекъснато и се внимава да не покафенее. Прибавя се ориза и се пържи още 1 – 2 минути, докато оризът добре се намасли.
Залива се с топла течност  в съотношение 3:1 ( в зависимост от ориза - аз използвам бланширан и това съотношение ме устройва). Посолява се на вкус. Захлупва се с капак. След като течността заври, огънят се намалява на минимум. Ври (къкри) докато оризът омекне (фидето става по-бързо) и поеме цялата течност.        
Разбърква се с вилица и се сервира.

Може да се поднесе като гарнитура към  печено месо, кебап, пък защо не и с прясна салата, както направих аз!


 *Като се разрових в Интернета, намерих  интересни  рецепти с добавка на лук, билки, черен пипер, куркума, ядки, зеленчуци – грах, моркови, броколи… Неочаквах, че на основата на тази гарнитура може да се приготвят толкова вкусни ястия!
Така че, надявам се да приготвя още варианти!
 

При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

20 коментара:

  1. Аз пък я бях научила от приятелка,която живя 6 години в Израел,много е вкусно,но я бях забравила тази рецепта.Тя слага и куркума.
    Тили,благодаря ти,че ми я припомни!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, имам куркума и мислех да сложа, но после реших да оставя в оригинал чиста, пък при следващите готвенета ще добавям различни добавки! :)
      Прегръдка и приятен ден!

      Изтриване
  2. О, Инче, благодаря за рецептата! И мен преди години ме черпиха с такава гарнитура и знам, че е вкусно, но у дома така и не направих, а и точна рецепта нямах. Сега всичко е на лице, записвам си я :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снеже, лесно се приготвя и наистина е вкусна. От много години не съм я правила. Сега се сещам за по-нови или по-стари рецепти и ми се иска всичко да запиша, дано имам време! :)
      Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  3. Много вкусно изглежда и обезателно ще я пробвам следващия път, когато имам нужда от гарнитура.
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла, Габи! Радвам се че те заинтригувах. Вместо гарнитура с ориз, спокойно можеш да ползваш тази.
      Поздрави и лека вечер!

      Изтриване
  4. Е това не съм го правила никога! Интересно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, все има първи път! Надявам се да ти допадне!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Тили, наистина е много вкусна! Аз съм пробвала с добавка праз. Ще опитам и тази рецепта, добре че ме подсети! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето още един вариант! Много се радвам че сподели, Натали!
      Спокойна вечер!

      Изтриване
  6. Тили, благодаря и аз за вкусната рецепта, определено ще я опитам! Пробвала съм пържено фиде с булгур обаче. Добавяха се май лук, домати и черен пипер, страшно вкусно е. Рецептата бях открила при Мария от My Cooking Book Blog. Със сигурност и твоето предложение е страхотно!
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, как ме накара в късната нощ да търся рецептата при Мария! :) Намерих я и наистина е интересна - Пилаф с фиде и булгур.
      Лека вечер!

      Изтриване
  7. Ще трябва да си приготвя и аз тази рецепта, много вкусно изглежда, а и ме заинтригува. Поздрави, Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не само изглежда, но е и вкусно! Кате, радвам се че те заинтригувах!
      Поздрави и слънчев ден!

      Изтриване
  8. Изглежда страхотно...
    много ми харесва и допада това съчетание, Тили.
    Благодаря за чудесната идея, сърдечни поздрави и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Малко необичайно за нас съчетание , но е вкусно!
      Диана, приятни почивни дни!

      Изтриване
  9. Много вкусно, Тили! Много ми харесва твоя вариант!
    Наистина според основното търпи различни варианти на подправки.
    Хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! И аз се изненадах колко разнообразни варианти може да има.
      Хубави почивни дни!

      Изтриване
  10. Много интересна рецепта, Тили!! Не съм пробвала нещо подобно и непременно ще я опитаме у нас :) много ми хареса и идеята с кедровите ядки (някой мисля във ФБ ги беше коментирал по повод на страхотното ти предложение)...
    Прекрасни почивни дни!!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря, Мина! Нора Каманарова спомена за рецепта с пилешко и кедрови ядки. Ще се радвам ако опиташ и споделиш!
    Приятна съботна вечер!

    ОтговорИзтриване