петък, 25 януари 2013 г.

Плънка с ориз, стафиди и орехи


 
Тази плънка използвам главно за постни ястия. Харесвам леко сладникавият вкус. Често я нападаме преди да напълним съответните зеленчуци и определено намаляваме количеството й :)
Пълнените сухи чушки и зелеви сарми са задължителни на Бъдни вечер. Снимките са от тогава, но съм ги забутала по папките и чак сега им дойде времето !:)


Продукти
0,5 ч.ч. олио
2 - 3 глави лук
1 ч.ч. ориз
сол
черен пипер
по 50 г стафиди и орехи

Приготвяне
В сгорещеното олио се задушава ситно нарязаният  лук. Прибавя се оризът и се запържва / използвам  бланширан ориз ,той най се харесва у дома/. Добавят се стафидите и 1,5  ч.ч.  топла вода. Подправя се със сол и черен пипер.
Ври на тих огън, докато оризът поеме водата.
Прибавят се едро счуканите орехи и сместа се разбърква добре.


С нея се пълнят чушки (пресни, от туршия или сухи - предварително накиснати, за да поомекнат),  потопява се отвора в брашно, за да се запечата или се завиват сарми - от зелеви листа, лозови листа, листа от липа, листа от лобода -  в зависимост от сезона.


Подреждат се в тенджера, покриват се с чиния. Налива се  топла, подсолена вода /или смес от зелев сок и вода/. Ври до готовност на ориза.
Ястието може да се приготви и на фурна, като чушките или сармите се нареждат в тава, налива се подсолена вода /или смес от зелев сок и вода/ , отгоре се поръсват с олио и се пекат.


С тази плънка пълня и пиле. След това запичам във фурната.




При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

36 коментара:

  1. Интересно предложение.
    Аз пълнените чушки ги свързвам с лятото, защото вкъщи се правят основно тогава - когато изобилства на зеленчуци, които прибавяме в плънката към ориза.
    А твоето предложение е доста апетитно. Ако не се лъжа, май и в лозовите сарми се слагат стафиди (когато плънката е със сирене)...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм правила лозови сарми със сирене и нямам представа..
      А горната плънка ползвам през цялата година.
      Лека вечер!

      Изтриване
  2. И ние така , Тилия. Вече май не приготвям плънка без тях, ако няма месо. И е много, много вкусно!
    Хубава вечер и прекрасен уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, и аз друга плънка с ориз не ползвам за постни ястия.
      А за тези с кайма е друга :)
      Прегръдки и прекрасни почивни дни!

      Изтриване
  3. Тилия, това е от любимите ми комбинации! Не съм правила от много време, защото половинът не е любител на стафидите, затова ще наваксвам с твоите снимки, а последната от тях ми е любима - страхотна е! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, и у дома има един "не любител" на стафидите в плънката, а иначе ги унищожава за миг!:) За него се готви нещо друго :)
      Благодаря ти!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  4. ЕЕЕЕ Тилееее размекна ме с тази публикация. Плънката трепач ще я пробвам ,а аз харесвам такива сладникави. Но бърдучетата на последната снимка ме отнесоха 30г назад и мили спомени.
    Прекрасна вечер мила и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравче, щом харесваш сладникавото, ще ти допадне!
      А сервизчето донесохме с още други от селото на сватовете, след като там вече няма никой.
      Прегръдки и приятни почивни дни!

      Изтриване
  5. Тили, обожавам пълнени чушки и идеята ти е страхотна за плънката! Чудесни снимки! Топла прегръдка и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Това е любимата ми плънка :)
      Спокойна нощ и прекрасни почивни дни!

      Изтриване
  6. Всичко обичам с такава плънка и чушки и сармички , ама виж с пиле не съм правила ....ще се поправя :) ! И аз като Зичето щом отворих блога очите ми в бърдучетата , а с тях и спомените и те като плънката - сладки и много носталгични !
    Чао ,Тили ! Приеми прегръдка с пожелание за хубави и спокойни събота и неделя :* !

    ОтговорИзтриване
  7. Ив, с пиле е също много вкусно. Аз нападам плънката, а месото оставям на другите! :)
    Силна прегръдка и спокойни сънища!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасно е всичко, аз нямам нужда от месо и точно в твоя вариант е наистина чудесно.
    Поздрави.:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони, радвам се че ти допада!:) Сега се сещам, че съм правила и с кафяв ориз и специално на мен ми харесва :)
      Хубави празнични дни!

      Изтриване
  9. Тили, това е много любима комбинация! Снимките ти са фантастични, сега се сетих, че при родителите ми имаше подобен керамичен сервиз и си спомних много празници! Ама да не се разнежвам и мотая, защото днес баща ми има рожден ден и е време за празник! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Иглика!
      Честит рожден ден на татко ти и весел празник!

      Изтриване
  10. Имам привтелка, която ползва тази плънка за пълнене на шаран.
    На мен ми допада идеята за пълнене на пиле с тази плънка :)


    Хубав уикенд!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Виж, за шарана съм забравила че също я ползваме :) Дали няма да излезе още нещо ?!:) Благодаря ти за подсещането!
      Марина, приятна съботна вечер!

      Изтриване
  11. Сигурна съм във вкуса на тези пълнени чушки,Тили,защото и аз ги приготвям по този начин-божествени са!Но пък ти така чаровно и изкушаващо си ги сервирала,че колкото и сит да е човек не би ги подминал:)))))Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Милена, благодаря за милите думи!
      Прегръдка и хубава съботна вечер!

      Изтриване
  12. tillia, прекрасни снимки, пак и отново - огладнях от тях :) Много я обичам и аз тази плънка, както и тази със сините сливи. Дай по-наблизо от тез чушчици:) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снеже, радвам се че ти харесват снимките! Тези чушки свършиха, но пак ще има! :)))
      Сърдечни прегръдки и приятна вечер!

      Изтриване
  13. Тили, виждам едни много вкусни чушчици и прекрасни снимки! Много красиви съдинки и традиционна уютна трапеза!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лучия, благодаря ти за милия коментар!
      Спокойна нощ и хубава неделя!

      Изтриване
  14. Тили, това е и моята любима плънка за пиленца и чушки, но удоволствието от твоето представяне е несравнимо!
    Поздрави и прегръдки с пожелание за усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, благодаря ти от сърце!
      Прегръдки, приятна вечер и успешна нова седмица!

      Изтриване
  15. Чудесна любима комбинация Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, радвам се че вкусовете ни съвпадат!
      Спокойна вечер!
      Позитивна нова седмица!

      Изтриване
  16. Обожавам постни чушки, но досега не ъм собавяла стафиди. Следващия път ще опитам.
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариета, ако харесваш сладко-соления вкус, смятам че ще ти допадне! Но без опит няма да стане :)
      Поздрави, спокойна вечер и успешна седмица!

      Изтриване
  17. Стафидите наистина придават много приятна,сладникава нотка на подобна плънка,опитвали сме и у нас.Страхотно апетитни чушки и сарми си приготвила,Тили!
    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти много за коментара!
      Хубава вечер и успешна седмица!

      Изтриване
  18. Много ароматна и вкусна плъннка, и тук да кажа, че я гледах във фейса:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траяна, радвам се че ти харесва!
      Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  19. Това са ми любимите чушчици :)
    Много апетитни снимки, Тили!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, радвам се че снимките ти харесват ! Вкусовете ни са еднакви :)
      Лека вечер!

      Изтриване