неделя, 20 януари 2013 г.

Прясно зеле с юфка



И за тази рецепта, както за Нокли ,  не можех да си спомня как точно я  правеше майка ми. Помня че печеше във фурната,  помня вкусът и многото черен пипер, с който поръсваше.
Няколко пъти се опитвах да я сготвя, но нещо ми липсваше! И накрая открих – лук! Сега всичко си дойде на мястото ! :)))


Продукти  - за 2 порции
500 г прясно зеле
200 – 250 г юфка
2 глави кромид лук
100 мл олио /мас/
сол
черен пипер

Приготвяне
Зелето се нарязва на тънки ивици, лукът на тънки полумесеци или на ситно.
В сгорещената мазнина се запържва за кратко лукът,


добавя се зелето и 2 – 3 с.  вода.


Покрива се с капак и се задушава, докато зелето спадне.


Маха се капакът, посолява се на вкус и се пържи до златисто, като периодично се разбърква, за да не загори.


Юфката се сварява според упътването, в 2 – 2,5 л вряща подсолена вода. Прехвърля се в гевгир, измива се под течаща вода и добре се отцежда.


Съединява се със зелето и се разбърква добре.


Има два начина на сервиране
Първият – разпределя се в чиниите и се поръсва  с черен пипер.


Вторият – смесва се с черен пипер, прехвърля се в тавичка и се запича първоначално на  по-силна температура  и като започне да се зачервява, се намалява на умерена температура. Пече се до равномерно зачервяване.
Може да се запече в индивидуален съд и така да се поднесе.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

13 коментара:

  1. За първи път виждам такава рецепта, много е интересна:)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз като Траяна , не съм виждала такава рецепта , интригуващо е това смесване на юфка със зеле !
    Хубав следобед ,Тили !

    ОтговорИзтриване
  3. Рецептата е донесена от майка ми от Австрия. Мисля че е някъде от този район, на бившата Австро-унгарска държава.
    Ирма щеше да пуска такава рецепта, но поне за сега не можах да я открия :) Надявам се да пише!
    Траянче, Ив - хубав следобяд и приятна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз така,но сигурно е вкусна.

    ОтговорИзтриване
  5. Живе, като от малък си свикнал с някое ястие, то си е хубаво и на старини! :) Необичайна рецепта е наистина, но е вкусно!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Тили мамините манджи винаги са най сладки и аз я харесах даже.То и аз не съм чувала за такава рецепта но на вид е неустоима.
    Прегръщам те и хубава вечер ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Здравче!
      Хубава неделна вечер и сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  7. tillia, много интересно предложение - харесва ми! Зеле обичам, юфка също, а обединени в ястие не съм пробвала и възбуди любопитството ми. Снимките са чудесни! Поздрави и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
  8. Снеже, благодаря ти! Надявам се да пробваш!
    Усмихнат понеделник!

    ОтговорИзтриване
  9. Много интересно Тили:)Такава комбинация даже не съм мислила че съществува!
    Но пък защо не?Продуктите са за това да се екпериментира с тях:)
    Отивам да разгледам какво друго съм изпуснала докато ме е нямало:)
    Поздрав с усмивка:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, рецептата е много стара, но е характерна за друг район от света и затова е необичайна за нас!:)
      Прегръдки и хубава неделна вечер!

      Изтриване
  10. Любимото ястие на литературният герой Авакум Захов.Утре за обяд яхвам печката.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нямам спомен за това кулинарно предпочитание на Авакум Захов, но ще се радвам ако Ви допадне! :)

      Изтриване