петък, 18 януари 2013 г.

Ябълков десерт без печене





Този бърз, лесен и вкусен десерт видях при Ани - Вкуснотека.
Ани, благодаря за чудесната идея!
Направих го със съвсем малки изменения. Ето варианта:

Продукти
150 г чаени бисквити / в  случая – със сметана/
4 средно големи ябълки – 600 – 700 г
100 г орехови ядки
100 г сухи плодове /смес от стафиди, фурми, кайсии, сини сливи, смокини/
125 г масло
1 ч. л. ром
1 ч. л. канела
60 г пудра захар
200 г заквасена сметана

Украса – шоколадови стърготини


Приготвяне
Маслото се разтопява, смесва се с рома. Прибавят се едро начупените орехови ядки и нарязаните на ситно сухи плодове. Всичко се разбърква добре.
Бисквитите се начупват на едро с ръка и се прибавят.
Ябълките се обелват, настъргват на едро ренде и се поставят в наклонен съд за 5 – 10 минути. След това на порции се изстискват  с ръце. Смесват се с канелата и захарта. Прибавят се заедно със заквасената сметана към бисквитената смес. Всичко се разбърква добре с лъжица.
Готовата смес се пресипва във форма с подвижно дъно, с диаметър 20 см. Заравнява се и се поставя в хладилника за няколко часа.
Преди поднасянето се поръсва с шоколадови стърготини.
/При мен трикът да се направят с картофена белачка не се получи, шоколадът беше много твърд, но това ми беше полезен урок :)/
 

 
При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

32 коментара:

  1. При Ани явно съм го пропуснала, но тук няма - спирам се и си записвам рецептата, чудесен е Ина!!!

    Прегръдки, Маги :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Маги! Лесен е и не е за изпускане!
      Хубава вечер!

      Изтриване
  2. Изглежда много вкусен, Тили!
    А е и лесен за приготвяне.
    Много ми се хапва нещо подобно.
    Поздрави! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!И вкусен, и лесен!
      Приятна петъчна вечер!

      Изтриване
  3. Много хубаво десертче Тили.Много ми хареса рецептата,много свежо десертче а и лесно за приготвяне.
    Хубава вечер Тили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, благодаря! Приятно съчетание на продуктите е!
      Спокойна вечер!

      Изтриване
  4. Страхотно си го поднесла и снимките са много изкушаващи!Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Наталия, благодаря за милите думи!
    Приятна петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Тилия, изглежда много вкусно, а и по съставките обещава да е такова.
    Ще го опитаме;)
    Хубав уикемнд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Марта! Сега има ябълки, така че може да се направи. А сметаната може да се замести с отцедено кисело мляко.
      Лека вечер и приятни почивни дни!

      Изтриване
  7. Тили, страхотен десерт! Много хубави снимки и чудесно предложение!
    Усмихнат и уютен уикенд! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Дани, благодаря ти, мила!
    Сърдечни прегръдки и от мен и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен е този десерт и с какви красиви и апетитни снимки! При Ани съм пропуснала, но твоята вариация много ми допада, Тили!
    Прегръдки и пожелание за уютен и вкусен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря, Лети!Радвам се че ти харесва десерта и снимките!
    Малко съм изменила реда на приготвянето и съм добавила още сухи плодове.
    Приятни почивни дни и сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Тилииииии,зверски прекрасен десерт е това..............,а пък и ти така апетитно и неустоино си го фотографирала:))))))))))))Прегръдки и пожелания за прекрасни почивни дни:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Милена, благодаря ти от сърце!
      Приятна съботна вечер и прегръдки!

      Изтриване
  12. Тили, заинтригува ме с този десерт!
    Ябълковите и шоколадовите сладкиши ме привличат като с магнит!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,радвам се, че провокирах интереса ти! :)
      Спокойна вечер!

      Изтриване
  13. Тилия, страхоен е сладкиша! Без печене е просто мечта! Изглежда наистина вкусно. Прекрасни почивни дни,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря,Кате! Ефектен е и не е труден за приготвяне.
      Лека вечер и приятна неделя!

      Изтриване
  14. И аз явно съм пропуснала този десерт, но твоят е страхотен, Тилия!
    Изглежда много апетитен, нежен и ароматен - чудесна комбинация.
    Благодаря за споделената идея,
    сърдечни поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диана!Радвам се, че ти допада идеята!
      Приятна вечер и хубав неделен ден!

      Изтриване
  15. Чудесен десерт,Тили !Много ми допадна рецептата!
    Със сигурност е много вкусен!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира,радвам се че си харесала рецептата! Благодаря ти!
      Спокойна съботна вечер!

      Изтриване
  16. Обичам сладкиши без печене :) и този непременно ще се пробва!! Пропуснала съм го някакси при Ани, но сега няма да повтарям тази си грешка :)
    Хубав неделен ден!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина,опитайте го,няма да съжалявате!
      Благодаря ти, че си посетила блога ми и си дала своето мнение:)

      Поздрави и приятна неделя!

      Изтриване
  17. Тили, прекрасна си миличка. Много красиво си го поднесла. Много се радвам, че ти е харесала тортичката. У дома е сред най-любимите. Толкова е лека и вкусна, а и страшно бързо се приготвя.
    Сърдечен поздрав

    ОтговорИзтриване
  18. Ани, как може да не се хареса?!:) Два пъти я правя, вторият с готов блат и се изяжда бързо!
    Още веднъж ти благодаря за рецептата!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  19. И аз го напpавих много вкусен лек и фин десеpт!!!Поздpавления и от мен,Снежка!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря , Снежка!
      Истински се радвам че съм била полезна със споделената рецепта!
      Поздрави!

      Изтриване
  20. Здравейте! Сладкишът изглежда изкушаващ! Искам само да попитам,за да изясня - ябълките обелени и изчистени ли са този грамаж или цели?

    ОтговорИзтриване
  21. Цели са. Обелват се и се рендосват. Може и по друг начин - да се обелят, разрежат на 4, да се махне семенната част и след това да се рендосат. Както Ви е удобно. Успех в направата на сладкиша! :)

    ОтговорИзтриване