вторник, 15 януари 2013 г.

Крем супа от тиква



От дълго време се каня да направя крем супа от тиква и все отлагам :) Сега съжалявам, но както се казва –по-добре късно, отколкото никога !
В днешния студен ден /в Монтана, за страната дават доста високи температури!/, тази супа ми дойде много добре!
Рецепти има доста, моят вариант е този:

Продукти
500 г  почистена  и обелена тиква
1 глава лук
1 – 2 картофа
1 морков
1 парче целина глава
0,5 ч. л. настърган пресен джинджифил
2 скилидки чесън
2 с. л. зехтин
сол
черен пипер
настъргано индийско орехче на върха на нож
готварска сметана


Приготвяне
Морковът и целината се настъргват на едро ренде. Задушават се в зехтина с 1 с. л. вода за 2 – 3 минути. Прибавят се нарязания лук и джинджифила,  които също се задушават за кратко. Накрая се добавят смачканите скилидки чесън, разбърква се, прибавят се нарязаните на парчета тиква и картофи. Заливат се с 3 чаши топла вода. Посоляват се. Ври докато зеленчуците омекнат.
Сместа се пасира. Добавя се гореща вода до исканата гъстота, малко сметана, индийското орехче, сол и черен пипер на вкус.
Ври няколко минути.
Поднася се с крутони и  сметана.



При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

21 коментара:

  1. Чудесна е и твоята супичка Тили! Със сметанка и крутони….ммм:)
    Взаимно ще си обменяме рецепти:)
    Голяма вкусотия били тези тиквени супички и до сега да отлагаме…
    Аз все сладичка съм си я хапвала тиквата , а тя и с лучец и с чесънче вървяла:)
    Хайде лека вечер от мен с прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, права си - грешили сме, като не сме опитали до сега!
      Всеки вариант си е по своему вкусен и заслужава да се опита!
      И от мен хубава вечер и прегръдка!

      Изтриване
  2. :)) Вие двечките ме объркахте да знаете :)) ...гледам едната -крем супа с тиква , другата същата работа :) ! Имам едно тикве и като нищо ще опитам рецептите ви :) !
    Супичката изглежда много вкусна ,Тили !
    Прегръдка и лека нощ !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, то си е за объркване! Има още няколко рецепти от други момичета и всяка си заслужава направата!
      Не вярвах че така ще ми хареса :)
      Приятен ден!

      Изтриване
  3. Не съм опитвала такава супа, но май ще ме изкушиш ;). Изглежда вкусно!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз се каня на такава супа от доста време. Твоята, tillia, изглежда доста примамливо с тези хрупкави крутончета и розички от сметана. Поздрави и прегръдки, мила! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снеже, опитай докато има още тикви !:)))
      Прегръдки и прекрасен ден!

      Изтриване
  5. От 2-3 години се заглеждам в тази супа, като нещо по-различно и необичайно. Все се каня да опитам да я направя, но понеже все я чета в американски сайтове и при "разномислещи тузарски" български префарцунени готвачи, й нямах доверие. Сега обаче, като чета твоята рецепта и имам твоята увереност, че е вкусна - ще се готви, и то скоро. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  6. Мира, много мило че се доваряваш на рецептата! Благодаря ти!
    Наистина е нещо необичайно, защото свързваме тиквата само с десерти.И аз бях много резервирана, но сега ще опитам и варианти от другите момичета !:)))
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Ооо, че вкусничко!И в каква красива чинийка!
    Чудесна супичка, Тили!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря, Бети!
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Всички тази седмица са на тема крем супа от туква :) Да не сте се наговорили и да съм изпуснала нещо :)) Прекрасно поднесена.

    Усмихнат ден!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Маринка, не сме се наговорили, но след тези празници с по-тежка храна нещо малко по-леко!
      Благодаря ти и хубава вечер!

      Изтриване
  10. Сгрях се само като гледам.Чудна супичка!!!
    Поздрави и хубава вечер, Тили!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Вили! Радвам се че надникна при мен!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  11. Много апетитна супичка!
    Страшно е примамлива в този мрачен студен ден.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  12. хаха, и аз като другите не съм правила още тиквената супа!Днес ъсм твърдо решена да опитам!Чета и ще пробвам да излъжа съпруга, който естествено тиква не обича!Твоята е станала много хубава, Тили!Благодаря за идеите!Поздрави1

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Соня, не отлагай! Преди няколко дена пак я правих, само че сега всички зеленчуци направо сварих в тенджерата под налягане, после пасирах, подправих и готово!
      Дано успееш да прилъжеш съпружеството ! Може пък да ѝ стане фен :)))
      Прегръдки и успех!

      Изтриване
    2. Соня, благодаря ти че си се доверила на предложението ми!
      Изглежда супер!
      Хубава вечер!

      Изтриване