сряда, 2 януари 2013 г.

Кекс „Изненада”





Колкото и да е смешно, но най-трудното ми беше как да нарека този кекс!:) Споделих с дъщерята и тя му стана кръстница!
За пръв път видях такъв  кекс при Илияна от Щъркелово гнездо – Коледен звезден кексМного ме впечатли! След това при  Таня Голева – Кейк Звездичка  , с препратка Тук   и накрая във „Веселия готвач” -Новогодишен кейк с елхички

       Идеята много ми допадна. И най-вече възможността  да се импровизира - тестото за кекса  е по избор; фигурките  – звезда, елха, плод, сърце за свети Валентин, различни геометрични фигури и т. н.; цветовете на тестото за кекса и на фигурките  - бяло, кафяво, зелено и пр.
И най-важното – този кекс  не е само за Коледа и Нова година, а може да се приготви по различни специални поводи и без поводи :)
      И така, моята импровизация:
Не ми се правеха 2 кекса с различни цветове; не ми попаднаха и подходящи меденки; Но пък видях квадратни блатове за торта и ми хрумна да ги използвам! Ето тези


Използвах  1 блат и 2/3 от втория.

Продукти 1 ч. ч. = 200 мл

125 г краве масло
1 ч. ч. захар
3 яйца
кората и сокът на половин лимон
кората и сокът на един среден по големина портокал
0,5 ч. ч. кисело мляко
2,5 ч. ч. брашно
10 г бакпулвер
1 ванилия
щипка сол
пудра захар за поръсване
2 кафяви квадратни блата за торта

Приготвяне
Всички продукти  трябва да са със стайна температура.
Отделят се жълтъците от белтъците.
Брашното се пресява с бакпулвера и солта.
Омекналото масло се разбива със захарта на пухкав крем. Прибавят се един по един жълтъците. След като се поемат напълно от сместа, постепенно се добавят сокът и кората от лимона и портокала, ванилията и киселото мляко. Разбива  се да стане хомогенна смес.
Прибавя се пресятото брашно. Размесва се с шпатула или лъжица.
Накрая с леко разбъркване се добавят разбитите на твърд сняг белтъци.
От готовите тортени блатове се изрязват желаните формички. Използвах 3 вида - звездичка и 2 подобни на елхички. Просто исках да видя какво ще се получи :)



В правоъгълна форма за кекс с размери 35/ 10,5/ 6 см  се поставя хартия за печене. Изсипва се почти половината от кексовата смес и се подреждат  изрязаните формички. Трябва да са плътно една до друга.



Отгоре се изсипва останалата част от кексовата смес. Заглажда се.


Кексът се пече в предварително загрята фурна на 170 – 180 градуса С. Проверява се за готовност с дървено шишче.
Изпеченият кекс се поставя върху решетка да изстине, след което се изважда от кексовата форма и се украсява по желание – поръсва се с пудра захар или се залива с  глазура.





При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

33 коментара:

  1. Страхотен е, аз съм го пропуснала или забравила, но ме очарова вида му, сигурно и вкусът е прекрасен! Фантастично начало на годината сте си спретнали, все така красиво да ви е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Иглика!
      Ефектен е,а и вкусът ни допадна много.

      Изтриване
  2. Прекрасен кекс Тили.Идеята е наистина чудесна и най-вече възможността да се импровизира хем с тестото, хем с изненадата.Хубава вечер ти желая Тили!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти, Таня!
    И ти ме провокира с прекрасния си кейк "Звездичка"! :)
    Спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  4. Много е оригинален този кекс, а и още повече ми харесва, защото с едни съвсем обикновени и стандартни продукти за кекс може да се направи наистина изненада! Кексът е станал неустоим и затова си вземам едно парченце за горещия шоколад. :)
    Поздрави и хубав ден! С пожелания за все повече кулинарни изненади! ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Светли!
      Продуктите наистина са достъпни, а изглежда интересно!
      Всеки може да ползва тесто за кекс, който му е любим.
      Хубав ден!

      Изтриване
  5. еее, невероятен кекс! Пропуснала съм го другаде, Ина, но съм впечатлена. Прекрасен ти е кекса!
    Преди около 20 години на гости, моя чинка ни черпи с такъв - и точно форма на звездички беше вътре. Питах я поне 5 пъти, е всеки път отбиваше въпроса и не каза как го прави. Жалко, че е далеч. Бих и отишла сега на гости с един такъв :)
    Непременно ще се възползвам от идеята, страшно ти благодаря, че сподели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепа, благодаря ти! Искрено се радвам че ти хареса и съм полезна с варианта си! Не се съмнявам, че и твоят кекс ще е една хубава изненада! :)
      Хубав ден!

      Изтриване
  6. keksat izglezhda strahotno, Tili! Shtastliva i zdrava nova 2013

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че ви харесва, благодаря!
      Честита Нова година, здрава и благодатна да е!

      Изтриване
  7. Тили, чудесен кекс! Много ми харесва идеята, оригинална и ефектна! Снимките са супер!
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти за милите думи!
      Желая ти прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  9. И аз го гледам на различни места и навсякъде ми харесва много! Супер ефектен! При теб е разкош и идеята ти за използване на готови блатове е супер, с радост прегръщам всички идеи за улесняване:) Страхотен, наистина и какви перфектни формички.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Нали сме за това, да си споделяме идеите и да си помагаме! :)

      Изтриване
  10. хаха Тили и аз съм минала по същите места :))
    Все още не съм го пробвала ,но наистина изглежда чудесно!
    прекрасна вечер и прегръдки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миме, я не се мотай, а се установи на едно място и пробвай :)))
      Сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  11. Прекрасен е станал и много фотогеничен:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траяна, радвам се че ти харесва! Благодаря!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  12. ''Изненада ''си е много добро като име, резваш парче и хоп -звездичка , още едно изскача - елхичка :)! Чудесен кейк ,Тили ! Комплименти !
    Прегръдка най-сърдечна !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, благодаря за милите думи!Радвам се че ти харесва!
      Приятна вечер и сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  13. Страхотна идея! Този кекс ще ми бъде от любимите. Направо си свалям цялата страница и още утре ще го направя /ама с други формички - изненада-а-а/. Благодаря ти за публикацията!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря, Мира!
    Чакам с нетърпение и любопитство изненадата! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Ех, че хубаво. Аз пък защо не помня всички тези красоти? Явно възрастта е започнала да не ми прощава;)
    ЧУдесен е,Тилия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, тук възрастта няма пръст! Просто имаше много прекрасни предложения около Коледа и Нова година, много ангажименти и затова все нещо е пропуснато. :)))
      Благодаря ти!
      Хубав ден!

      Изтриване
  16. За много години, Тили! Пожелавам ти много здраве, много смях, много обич и много прекрасни споделени моменти с любимите хора!
    Чудесен кекс, страхотна идея! Ще се възползвам съвсем скоро, че момченцето ми ще празнува имен ден и ще му хареса много тази изненада :)
    Благодаря и сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, нека да е пълна със здраве, щастие и много любов Новата 2013 Година!
      Благодаря ти за добрите думи! Радвам се да съм ти полезна с идеята и да стане един прекрасен кекс за имения ден!
      Приятен петък!

      Изтриване
  17. Страхотен ти се е получил, tillia! И аз го правих - наистина е много ефектен! И името съвсем му приляга :) Поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Снежи!
      Хубав и спокоен ден!

      Изтриване
  18. Бижу е и твоята версия,Тили!И при мен е в листата още от Илианка!
    Добра идея за блата,че и аз все не попадам на подходящи меденки!
    Хубава петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Блатът може да е бял, а тестото за кекса - кафяво. Също ще стане интересно. Въобще това му харесвам на този кекс - възможността за импровизации във всяко едно отношение! :)
      Приятни почивни дни!

      Изтриване
  19. Колко хитро, красиво че и вкусно :)
    Много неща съм пропуснала по празниците, ще трябва да наваксвам!
    Страхотно кексче Тили!

    ОтговорИзтриване
  20. Дани, идеята наистина е много добра! Не зная кой е първоизточника, но може само да сме му благодарни!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване