понеделник, 15 октомври 2012 г.

Соленки със заквасена сметана на Ева Тонева



Още с прочитането на рецептата много я харесах и се радвам, че я изпълних! В момента нямах точното количество  на някои от продуктите и се наложи да направя лека промяна. Получиха се страхотни соленки – вътре мекички, отвън с хрупкава, вкусна коричка!
С най-голяма благодарност към Ева Тонева за чудесната рецепта!

Продукти:
200 г заквасена сметана
150 г настъргано сирене     /200 г/
150 г настърган кашкавал  /100 г/
150 г меко краве масло      /100 г масло, 50 г мас/
500 г брашно                     / 4 ч. ч.от 200 мл/
10 г бакпулвер
1 ч.л. сол
2  яйца, 1 жълтък е за намазване
сусам, ким /или морска сол/ за поръсване

Приготвяне:
Загрейте фурната на 200 градуса.
Пресейте брашното, солта и бакпулвера в купа, направете кладенче в средата.
Изсипете в него заквасената сметана, сиренето, кашкавала, кравето масло и леко разбитите яйца. Замесете меко тесто, оформете го на топка. Оставете го да почива 10-15 минути.


Разделете го на 6 равни части / аз разделих на 4 части/, разточете всяка на кръгла кора. Разрежете на 12 триъгълника ,като торта и завийте малки кифлички.


По желание можете да оформите топчета /оформих и кравайчета/.

Поставете соленките в покрита с хартия за печене тава на разстояние една от друга. Намажете ги с разбития с малко вода /използвах прясно мляко/ жълтък.
Поръсете със сусам, ким /част от соленките поръсих с морска сол/.



Опечете до златисто. /Изпекох ги в предварителна загрята фурна, на 170 -180 градуса/.



/В скоби съм дала продуктите и количествата, които имах в наличност  и  ползвах вместо посочените в оригиналната рецепта и начините на оформяне на соленките/.





При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

24 коментара:

  1. Еееее ,разкошни изглеждат ! Много хубава рецепта !
    Хубава нова седмица ,Тилия :) !
    Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ивана!Никога не съм се съмнявала в рецептите на Ева Тонева и с удоволствие изпълних и тази рецепта!
      Приятна вечер!

      Изтриване
  2. Леле, как обичам соленки ,а още повече със хрупкава коричка!
    Прекрасни са станали,Тилия!
    Записвам си рецептата.
    Поздрави и прекрасна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мира! Останаха 2 - 3 соленки за днес и си останаха все така мекички :!
      Лека вечер!

      Изтриване
  3. Тили,искам да се пресегна за последното панерче,разкошотийка са ти кифличките,луничките и топченцата!И аз им се каня някой зимен ден.
    Много хубави снимки!
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, пресегни се и си вземи! Заслужават си! Благодаря ти за топлите думи!
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Страхотни соленки много ми харесаха Тили!
    Хубава седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти, Здравче!
    Хубава и успешна седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Ехаааа, запали ме Тили!
    И аз ще ги направя скоро!
    Фантастични са!
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, наистина са фантастични! Още щом ги видях при Ева им се заканих и се радвам, че ги направих :)
      Приятна вечер!

      Изтриване
  7. Соленки на Ева не съм правила, но пък каквото и друго да съм опитала, сме си облизвали пръстите семейно;)))
    Много хубави изглеждат, Тилия!

    И мекички;)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, уверявам те, че и след тези соленки ще си оближете пръстите! :)
      Приятна вечер!

      Изтриване
  8. tillia, скоро не съм приготвяла соленки и сега с твоите снимки ми се отвори апетитът :) Изглеждат прекрасно и вкусът, не се съмнявам, че също е такъв.
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, опитайте ги, ще останете доволни! :)
      Прекрасна вечер!

      Изтриване
  9. Уха и аз разглеждах тази рецепта на Ева Тонева. Ще я пробвам и аз.
    Колко пухкави изглеждат хмхмхм :)


    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Марина! И наистина са пухкави!
      Спокойна нощ!

      Изтриване
  10. Мммм пухкави и вкусни! Така ми се иска да се пресегна и да грабна парченце :)
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  11. Диана, наистина заслужават да си грабнеш! :)
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесни снимки! Приядоха ми се тези соленки! Ще ги приготвя още утре! Благодаря за страхотната презентация, Ина!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нели! Много са вкусни, опитайте ги!
      Приятна вечер и хубави почивни дни!

      Изтриване
  13. Соленките наистина са много вкусни, а тук - и много красиви. Благодаря за доверието! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ева, още веднъж - искрени благодарности за интересната рецепта! Невероятни са кифличките!
      Приятна съботна вечер и хубава неделя!

      Изтриване