неделя, 17 юни 2012 г.

Панирани листа от лобода



Харесваме панирана коприва. Реших да пробвам да панирам листа от лобода. Панира се какво ли не, защо пък да  не стане и с лобода ! Беше ми любопитно как ще се задържи панировката върху гладката повърхност на листа. Чудех се дали да ги попаря предварително, за да омекнат леко; дали да останат сурови - но подсушени или влажни? Нямаше как да разбера, ако не пробвам!
И така – отново с продукти на око и в малко количество /нали е проба!/

ПРОДУКТИ  
листа от лобода
1 яйце
1 с. л. кисело мляко
1 – 2 с. л. смес от бяло и царевично брашно, счукано ленено семе, овесени трици
газирана напитка
сол
олио
млечно-чеснов сос – кисело мляко, сол, пресен чесън, копър

ПРИГОТВЯНЕ
Измих  листата на лободата и ги поизцедих /изтръсках/ от водата.
Смесих разбитото яйце с киселото мляко, сухата смес / употребявам такава смес за паниране на риба/, сол и добавих малко газирана напитка, така че се получи гъстотата на тесто за палачинки.


След това  е ясно – потопявам всяко листо от двете страни в сместа и пържа в сгорещеното олио. Изпържените листа оставих да се отцедят от излишната мазнина върху хартия.

Накрая ми остана малко смес. Смесих я с едно нарязано листо и изпържих и него.

Естествено след това сервирах с млечно-чесновия сос.
Допадна ми много - опитът беше сполучлив! И реших че ще има повторение!

Няколко дни след това случайно попаднах на предаването „Бон апети” на Нова телевизия. Лора и Стоян панираха спанак. Горе-долу, както аз съм направила. Значи съм улучила!

Следващият път увеличих продуктите – 2 яйца, 3 с. л. кисело мляко, 3 с. л. брашно, малко бира /нямах газирано/. Ако може да се говори за някаква разлика от двата опита, това е, че от палачинковата смес при първият опит все пак попадат в олиото /макар и малко/ частици от овесените трици и лененото семе. Така че вторият опит – само с брашно, е по-приемлив.

 
При използване на материали от блога, моля посочете линк към съответната публикация!

4 коментара:

  1. tillia, снимките говорят за един много успешен експеримент. Благодаря ти за идеята - много ми хареса!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Elti, опитът наистина беше успешен.Радвам се, че идеята ти допада!

      Изтриване
  2. Ooo.. това ястие е точно по мой вкус!

    Тилия, ще пробвам! Благодаря :-)

    Сърдечни поздрави от мен и пожелание за усмихнати, спорни дни и още много задоволство в кухнята!

    ОтговорИзтриване
  3. Dimitrana S.,много се радвам, че ястието допада и на теб! Благодаря за пожеланията и поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване